مذاکرات و تفاهم نامه ی مسئولان دانشگاه میسان کشور عراق با رییس دانشکده ادبیات و علوم انسانی و مدیر گروه زبان و ادبیات عربی آقای دکتر حیدریان شهری.

 

146

 

 

برگزاری هفته علم بین دانشگاه های عراق و ایران که با همکاری گروه زبان و ادبیات عربی به میزبانی دانشگاه فردوسی مشهد 1214

 

سومین همایش بین‌المللی علوم انسانی و اجتماعی در تاریخ 21 تیرماه 1402 در دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار گردید. مراسم با تلاوت قران و سرود ملی ایران و عراق و خواندن صلوات خاصه امام رضا(ع) آغاز گردید سپس جناب آقای دکتر بذرافشان، رئیس دفتر همکاری های علمی بین المللی دانشگاه فردوسی مشهد و دبیر کارگروه عالی نظارت بر همایش ، به سخنانی در رابطه با لزوم تبادل فرهنگی با کشورهای دیگر در راستای تقویت بنیان اسلام و بنای علم و دانش پرداختند. در ادامه دبیرعلمی همایش، جناب آقای دکتر احمدرضا حیدریان شهری با سخنرانی در خصوص هدف همایش، مبنی بر غنا بخشیدن به پژوهش پیرامون چالش های پیش روی علوم انسانی و علوم اجتماعی و ارائه دستاوردهای علمی تازه دراین حوزه برای همگام شدن با تحولات عرصه بین المللی به سخنرانی پرداختند، و درادامه افزودند که دراین همایش از مجموع مقالات ارسالی به دبیرخانه 85 مقاله پذیرش شده است که به دو زبان عربی و انگلیسی می باشد. در این مراسم دکتر محمد العبودی رئیس مؤسسه الفراتین عراق و دکتر هادی کطفان الشون دبیر علمی همایش و دکتر سوسن هودان کریم رئیس دانشکده اقتصاد دانشگاه قادسیه عراق و دکتر عذرا قندهاریون عضو هیأت علمی و دبیر اجرایی همایش سخنرانی نمودند، همچنین در پایان مراسم افتتاحیه، یک مقاله ی برگزیده با عنوان "شاخص های کیفیت نظام آموزش" توسط یکی از استادان دانشگاه قادسیه عراق ارائه گردید. لازم به ذکر است در این همایش بیش از 90 نفر از استادان و پژوهشگران از کشورهای ایران، عراق، لبنان، عمان، و الجزائر و.... حضور داشتند که ۵۵ نفر در نشست های تخصصی، صبح و بعد از ظهر به ارائه مقاله و سخنرانی پرداختند.

10101103

سردبیر ارجمند نشریه ی زبان و ادبیات عربی، جناب آقای دکتر سیدی، مدیر اجرایی گرامی، خانم دکتر صدیقی و اعضای محترم گروه زبان و ادبیات عربی، موفقیت نشریه ی گروه و کسب مجدد رتبه ی الف در ارزیابی تازه ی وزارت علوم تحقیقات و فناوری ‌ را صمیمانه شادباش می گویم.امید آن‌که در پرتو تلاش های علمی همکاران ارجمند و دانشجویان عزیز، همواره شاهد موفقیت های روزافزون باشیم.با آرزوی توفیق. مدیرگروه زبان و ادبیات عربی

سومین همایش بین‌المللی علوم انسانی و اجتماعی در تاریخ 21 تیرماه 1402 در دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار گردید.مراسم با تلاوت قران و سرود ملی ایران و عراق و خواندن صلوات خاصه امام رضا(ع) آغاز گردید سپس جناب آقای دکتر بذرافشان، رئیس دفتر همکاری های علمی بین المللی دانشگاه فردوسی مشهد و دبیر کارگروه عالی نظارت بر همایش ، به سخنانی در رابطه با لزوم تبادل فرهنگی با کشورهای دیگر در راستای تقویت بنیان اسلام و بنای علم و دانش پرداختند. در ادامه دبیرعلمی همایش، جناب آقای دکتر احمدرضا حیدریان شهری با سخنرانی در خصوص هدف همایش، مبنی بر غنا بخشیدن به پژوهش پیرامون چالش های پیش روی علوم انسانی و علوم اجتماعی و ارائه دستاوردهای علمی تازه دراین حوزه برای همگام شدن با تحولات عرصه بین المللی به سخنرانی پرداختند، و درادامه افزودند که دراین همایش از مجموع مقالات ارسالی به دبیرخانه 85 مقاله پذیرش شده است که به دو زبان عربی و انگلیسی می باشد. در این مراسم دکتر محمد العبودی رئیس مؤسسه الفراتین عراق و دکتر هادی کطفان الشون دبیر علمی همایش و دکتر سوسن هودان کریم رئیس دانشکده اقتصاد دانشگاه قادسیه عراق و دکتر عذرا قندهاریون عضو هیأت علمی و دبیر اجرایی همایش سخنرانی نمودند، همچنین در پایان مراسم افتتاحیه، یک مقاله ی برگزیده با عنوان "شاخص های کیفیت نظام آموزش" توسط یکی از استادان دانشگاه قادسیه عراق ارائه گردید. لازم به ذکر است در این همایش بیش از 90 نفر از استادان و پژوهشگران از کشورهای ایران، عراق، لبنان، عمان، و الجزائر و.... حضور داشتند که ۵۵ نفر در نشست های تخصصی، صبح و بعد از ظهر به ارائه مقاله و سخنرانی پرداختند.

12101434

زیر مجموعه ها